Kā kura kristīgā konfesija skatās uz dzeršanu?

Kā kura kristīgā konfesija skatās uz dzeršanu, smēķēšanu, ārpuslaulības dzimusakariem, pārēšanos (resnumu)? Vai tas ir liels grēks? Zinu, ka luterāņi diezgan iecietīgi skatās uz dzeršanu un dod baznīcā dzert vīnu, bet baptisti katagoriski ir pret jebkurām baudvielām. Tās ir grēks? Grēkiem ir kkādas grādācijas: 1., 2. 3 utt. kategorijas?
Jautā Torpedo 2015-10-24 23:08

janisb (2015-10-24 23:19)  1 3 Tev pie katoļiem jādodās, reizi mēnesi izsūdzēsi grēkus, noliksi pāris simtu svecīšu, pus dienu skaitīsi pātarus, un nākamo mēnesi varēsi atkal krāpt, dzert un uzdzīvot :D
Teorētiski gradācijas nav - nozagi vai nokāvi tāds pats grēcinieks vien iri.

HRDS (2015-10-24 23:21)    3 Vai Tu nespēj uzcept ko jaunu...? Šīs nomuļātās tēmas jau apnikušas... :(

keksene66 (2015-10-24 23:25)      Dzeršana pa lielam nav grēks, ja vien Tu neuzskati sev(savam ķermenim) pāri darīšanu par grēkošanu attiecībā uz sevi.

Geisha (2015-10-24 23:37)  1 1 Ticīgs cilvēks dzīvo tikumīgi.

Lovetta (2015-10-25 00:17)    2 grēks ir tad, ja alkohols tevi kontrolē...

JurisK (2015-10-25 00:54)  1 4 Ja pa lielam - grēks ir dzīvot. Izlasi Jēzus kalna sprediķi - cilvēki praktiski visi būtu vienacaini bezroči ar protēzēm kāju vietā. Reliģijas uzdevums ir kalpot varai, lai bez liekas asinsizliešanas savaldītu pūli. Cilvēks ir bara dzīvnieks, vienmēr instinktīvi, kamēr vien turpināsies civilizācijas attīstība, centīsies pakāpt augstāk, lai ieņemtu labāku vietu bara hierarhijā. Kristietības sludinātā tikumība un savstarpējā mīlestība ir pilnībā nesasniedzamas virsotnes. Un labi ka tā, jo, ja tās tiktu sasniegtas, tad beigtos attīstība. Un, visdrīzāk, sāktos regress. Tai pašā laikā kristīgās vērtības ir vadlīnijas, lai cilvēka iedzimtais grēks(instinkti no zvēru laikiem) neiznīcinātu cilvēku. Visam jābūt līdzsvarā!

fargo (2015-10-25 02:16)  1 1 alkohols nav grēks. uguns nav grēks. kāja nav grēks.
alkoholims ir netikums, kas nes sev līdzi grēku, jo mudina cilvēku uz izlaidīgu dzīvi(un nav runa par seksu).
uguns nav grēks, bet cilvēkos mests molotova kokteilis ir slepkavība.
kāja ir tikai loceklis, bet ar to var nospārdīt kādu līdz nāvei.
Kristus dzēra vīnu, bet nav grēkojis.
ja cilvēkam būtu vēlme pielietot paša elementārākā līmeņa loģiku, viens, vienkāršs iepriekšējais teikums tam dotu atbildi.
lietas ir tikai lietas un nekas vairāk, ļaunums dzimst cilvēku sirdīs. ēšana vai dzeršana pati par sevi ir tikai tas - ēšana un dzeršana.
un es tev saku, daudzi, kas dzēra un ēda iemantos mūžību, bet tik daudz atturībnieku mantos iznīcību.
bet kā tad tā? vai tad tā nav netaisnība?

"Un notika, Tam viņa namā pie galda sēžot, redzi, daudz muitnieku un grēcinieku nāca un sēdēja līdz ar Jēzu un Viņa mācekļiem pie galda.
Kad farizeji to redzēja, tie sacīja Viņa mācekļiem: "Kāpēc jūsu Mācītājs ēd kopā ar muitniekiem un grēciniekiem?"
Bet Viņš, to dzirdēdams, sacīja: "Ne veseliem vajag ārsta, bet slimiem.
Bet jūs eita un mācaities, ko tas nozīmē: Man patīk žēlastība un ne upuris. Jo Es neesmu nācis aicināt taisnos, bet grēciniekus."(mateja ev.)

un tā, daudzi netaisnie atgriežas, sapratuši savu netaisnību, bet tie, kas domājās esam taisni, paļāvās uz savu taisnību un aicinājumu ignorēja un iespēju uz dzīvību palaida garām. viņu ticība tam, ka viņi ir labi, bija(būs) viņu pašu slazds.

puuuka (2015-10-25 09:40)    1 Bībelē grēks ir aprakstīts kā Dieva likumu pārkāpšana (1.Jņ. 3:4) un sacelšanās pret Viņu (5.Moz.9:7; Joz.1:18). Grēks šinī pasaulē ienāca caur Luciferu, iespējams vienu no visbrīnišķīgākajiem, varenākajiem un spēcīgākajiem eņģeļiem. Neapmierināts ar savu jau tā augsto stāvokli viņš vēlējās būt vēl augstāks un varenāks nekā ir Dievs un tas arī bija viņa krišanas iemesls, grēka sākums (Jes.14:12-15). Pārsaukts par Sātanu viņš ienesa pasaulē grēku kārdinādams Ādamu un Ievu Ēdenes dārzā ar to pašu kārdinājumu, kas lika krist viņam pašam – ”jūs būsiet kā Dievs.” Mozus pirmās grāmatas trešajā nodaļā ir aprakstīts kā Ādams un Ieva sacēlās pret Dievu un Viņa likumiem. Kopš tā laika grēks tiek nodots uz paaudžu paaudzēm un mēs, Ādama pēcnācēji, iemantojam grēku no viņa. Romiešiem 5:12 māca, ka caur Ādamu grēks ienāca pasaulē un nāve līdz ar to, jo grēka alga ir nāve (Rom.6:23).
Mēs esam nosodīti trīs reizes- caur iemantoto grēku, caur piedēvēto grēku un caur personisko grēku. Vienīgais sods par šiem grēkiem ir nāve (Rom.6:23); ne tikai fiziska nāve, bet gan mūžīgā nāve (Atkl.20:11-15). Paldies Dievam, iemantotais grēks, piedēvētais grēks un personiskais grēks ir pienagloti pie Jēzus krusta un tagad ar ticību Jēzum Kristum, kā mūsu Glābējam, mēs esam droši par to, ka ”Kristū mums ir izpirkšana caur Viņa asinīm, pārkāpumu piedošana pēc Dieva bagātīgās žēlastības” (Ef.1: 7).

Geisha (2015-10-25 11:56)  2 3 Lucifers nobāl pret cilvēku nešķīstību. Palasi Bulgakova"Meistars un Margarita". Krusta karus kas rīkoja? Raganu dedzināšana uz sārta. Kurš dzīvnieks slepkavo kādas idejas vai vienkārši prieka pēc? Vai ir kāds lopiņš kurš ar varu (spēku) apsēklo mātītes vai pēctečus? Nešķīstāka radījuma par cilvēku vienkārši nav.

orhidea (2015-10-25 12:06)  1 4 Šķiet ir tā ,jo lielāks svētulis un baznīcā gājējs ,jo dzīvē lielāks maita.

Esari (2015-10-25 12:28)    3 ...bah! ....vai obligāti, jāiet baznicā, lai butu godigs?! :)

daimond (2015-10-25 12:58)  1 2 :D-ievs zinādams, kā apiet ar līkumu, savu likumu- tev nebūs nokaut- noslīcināja vairākumu savu nenokaujamo cilvēku un nevainīgo dzīvnieku... :(viltīgs padla:)

slieks (2015-10-25 16:09)      Vai obligāti vajag ar svētulību piesegties??? Tā atklāti nevar?

Deisa (2015-10-26 11:26)    1 Grēks tā dzeršana nav, to jau fargo izskaidroja, bet, lai nebūtu lieki jāstrīdās, var bībelē palasīties, kas par alkohola lietošanu rakstīts.
Ko Bībele saka par alkoholiskiem dzērieniem un to dzeršanu? Bībele saka: „Vīns ir zobgalis, ikviens cits stiprs dzēriens ir trakulis; kas no tiem streipuļo, nav gudrs.” (Salamana pamācības 20:1) „Kur ir sāpes un gaudas? Kur ir ciešanas? Kur ir asas nesaskaņas? Kur ir sūdzēšanās? Kur ir brūces bez kāda pamata? Kur ir neskaidras acis? Pie tiem, kas vēlu sēž pie vīna kausa, lai izdzertu, kas ieliets. Neuzlūko vīnu, ka tas ir tik sārts un kausā tik jauki zvīļo, ka tas tik vēlīgi un gludeni ierit cilvēkā! Bet pēc tam tas kož kā čūska un dzeļ kā odze. Tavas acis tad skatīsies pēc citām un svešām sievām, un tava sirds runās pavisam aplamas lietas, un tu būsi kā tāds, kas jūras vidū guļ, un kā tāds, kas laivas masta galā guļ. "Viņi sit mani, bet man tas nesagādā sāpes; viņi kuļ un slāna mani, bet es to nejūtu. Kad es pamodīšos? Tad es gribu atkal darīt tāpat un meklēt vīnu no jauna!" (Salamana pamācības 23:29-35) „Neesi starp dzērājiem, nedz arī starp tiem, kas rīdami paši rij savu miesu! Jo dzērāji un uzdzīvotāji kļūst nabagi, un snaužam būs noplīsušas skrandas nēsāt.” (Salamana pamācības 23:20-21)
Re, pa lielam Salamana pamācības, tātad nedzert ir ieteikums, ne pavēle.

jurks (2016-01-31 08:33)      visam ir savs laiks- laiks dzert un nedzert, laiks miileet un ieniist, laiks dariit launu un laiks labajam. viss notiek peec vilnveida likuma. neviens nav labs, tikkai Dievs ir labs!

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Twitter Draugiem Facebook Google+ uz e-pastu
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu