Grēku sodīšanas paradokss

Allaž biju nedaudz neizpratnē par to, kad Elles mocības paredzētas grēciniekiem, un proti. Ja Baznīcai ir atbilde, kad cilvēka grecīgumam (sliktiem ieradumiem, sliktai rīcībai)ir viens cēlonis - proti, ļaunais , sātans , velns (un tā palīgi), kuri tā jau ieperinās, ielien dzīvē un ´´uzsūta´´ tev kārības (piemēram dzeršanu, miesaskāri, skopumu u.c.) un tām padodies. Tad beigu beigās nomirstot, arī piedzīvosi atbilstošās sekas (spilgtākais apraksts Dantes ´´Dievišķajā komēdijā´´). Tad jautājums, varbūt tāds - Kam nelabais soda par to ko pats uzsūta cilvēkam? (tas sanāk no Baznīcas viedokļa)

Apm. tā. Cilvēks iegrūž 10 eiro kādam saktot - Tas tavs, ņem dari ko gribi. Pēc dienas satiek to cilvēku, kam labprātīgi iedevis naudu un to piekauj un atņem to 10-nieku. Sakot - dabūji ko gribēji! (salīdzinājums nav labs, varbūt, bet ceru doma skaidra apm.)

Sanāk tā - cilvēks bijis pļēgurs un atmetot slidas , iznāk vēl mocīties pēcnāvē dēļ tās dzeršanas.Un te pat teorija par t.s. Astrālu nelīdz. Tāpat TUR viņš mokās GADIEM. Iznāk - postošie ieradumi vēl nav pietiekams sods jau TAGAD, bet tiem jāvelkas arī pēcāk. Sods dēļ sevis sodīšanas.

Viedokļi?

Laimnese (2018-03-29 19:35)  2 2 Es Tavā vecumā būtu aizgājusi izklaidēties....ja šitā zāģēsi, pie meičas netiksi...

marselis (2018-03-29 19:49)  1   no teologiska viedokla runa iet par pasa cilveka butibu,pleirisko(miesisko,vielisko) un pneimisko (psihejas ) pasauli,nesaubigi tas ir nedalamas ,ja esi parak pleirisks,tad sai pasaule neiederesies,staigasi pa makoniem.Cik daudz dota cilveka Dieviska vai...tumsa,greku jedziens mijas,ka ieksejais konflikts starp sim divam dabam-, kadu vilku barosi,tas klus specigaks.Greka jedziena ir nozela,kura transforme so sadaliojumu...
astralie aspekti-, energijas..frekvences,svarstibas...ja mainisi citu frekvenci noklusi cita realitate.

nazis (2018-03-29 19:51)  1 4 Tikko pats Romas pāvests esot pavēstījis, ka Elles nemaz nav (Delfi.lv). Tātad nav arī to velnu un visu pārējo. Bez tam Dantes "Dievišķo komēdiju" nevajag jaukt ar Bībeli.

fargo (2018-03-29 19:56)  6 5 pirmkārt. nekādas mūžīgās spīdzināšanas ellē nebūs. bet. būs tiesa. pēc tās otrā nāve. šoreiz - uzpavisam.
otrkārt. kārdinājums ir neizbēgams. jo tāda ir brīvas būtnes eksistence. ja cilvēks nebūtu pieejams kārdinājumiem, viņam arī nebūtu apziņas, tas nebūtu cilvēks.
treškārt. no kurienes tad nāk kārdinājums? no paša cilvēka.

atbilde nav grūti atrast bībelē.
un tā ir skaidra:
"Svētīgs tas vīrs, kas pastāv kārdināšanā, jo, norūdījumu sasniedzis, tas saņems dzīvības vainagu, ko Viņš ir apsolījis tiem, kas Viņu mīl.
Neviens, kas tiek kārdināts, lai nesaka: Dievs mani kārdina, - jo ļaunām kārdināšanām Dievs nav pieejams, un pats Viņš nevienu nekārdina.
Bet katru kārdina viņa paša kārība, to vilinādama un valdzinādama.
Pēc tam kārība, kad tā ieņēmusies, dzemdē grēku, bet grēks padarīts dzemdē nāvi."
(apustulis jēkabs, bībele)

ja tomēr nav skaidrs, drīkst jautāt.

Drole (2018-03-29 19:59)      Jajaja, vainiigi visi citi!

"It´s not me, it´s these bitches!" (C)

https://youtu.be/Ifi5KkXig3s?list=PL22J3VaeABQD_IZs7y60I3lUrrFTzkpat&t=7187

burleska (2018-03-29 20:11)  1 3 Soda jau, cik saprotu, dievs, nevis nelabais. Bet jautājums jau satur atbildi- tās visas ir blēņas par sodu pēc nāves, jo cilvēks, būdams ļauns, dzērājs, noziedznieks, jau sevi šīs zemes dzīvē ir sodījis, un nekādu sodu tur nebūs, jo elle jau ir tepatās. Vismaz manuprāt :)

LaskovijMerzavec (2018-03-29 20:21)  1 8 Par teoloģijas aspektiem var diskutēt ar cilvēkiem, kuriem ir kkāda izpratne par šo tēmu.

Ja jāsāk diskutēt par savārstijumu, kas sastāv no konteksta izrautām frāzēm, tad tas ir bezjēdzīgi

andrisberzins007 (2018-03-29 21:19)  1 4 Iebiedēšana ir melnsvārču varas saglabāšanas instruments, kā turēt aunus pakļautībā un slaukt no viņiem piķi.

Geisha (2018-03-29 21:32)    1 1. Labāk nesāc aizrauties ar alko, jo ja piedzēries nomirsi tad tajā saulē nevarēsi pohas salāpīt. tās Tev tad arī būs elles mokas.
2. Kaut kur lasīju, ka sodu cilvēks pats sev piespriež.
3. Nav absolūti labu un nav absolūti sliktu cilvēku. Viss ir balansā. Svarīgs ir arī redzes punkts no kāda leņķa skatās. Piem. Vilks ir labs vai slikts?

andrisz (2018-03-29 21:59)  1 2 Baznīcas ziņas saņemu vai nu no LV Katoļu Baznīcas Vēstneša vai nu no l´Osservatore Romano (kas ir pieejams par brīvu Internetā) un citiem izdevumiem. Gan jau tur ar laiku parādīsies skaidrojums un atkal izrādīesies, ka žurnālisti izrauj no konteksta, bet pāvests lieto spilgu izteicienu, lai sniegtu dziļāku ieskatu tēmā. Elle pirmkārt ir garīgā nozīmē - tajā saulē viss top skaidrs un tad uz Zemes izvēlētā atšķirtība no Dieva ir garīgas ciešanas.

Katoļu baznīca ir ļoti atvērta un žēlsirdīga. Jā, tajā liela nozīme ir rituāliem un praksei, bet tā galvenokārt ir domāta tiem, kuriem tas viss ir vajadzīgs. Ja cilvēks jūtas varošs būt priecīgs, labu darošs un mīlošs arī bez stingras reliģiskās prakses, arī tad viņam vieta atradīsies. Galvenais ir sekot dabiskajam likumam un sirdsapziņai, kuru vienmēr un visur ir atzinusi cilvēce, arī ar to var panākt pestīšanu, ja ļoti, ļoti grib.

Būtiski ir sekot sirdsapziņai un izvēlēties labo un nevis ļauno. Bet Baznīca vienmēr seko "radošās sirdsapziņas" principam "de internis neque Ecclesia iudicat" - t.i. tikai cilvēks pats var spriest, cik dziļi kādi noteikti apstākļi viņu ietekmē un rada vairāk vai mazāk nepārvaramus šķēršļus. Līdz ar to bauslības ievērošana var būt relatīva - kādam ir apstākļi, kas padara daudz grūtāku noteiktu tikumu vai laba dzīvesveida sasniegšanu, bet ir būtiski, cik viņš pat cenšas; ne tik daudz āŗēji redzams rezultāts, cik paša iekšējā izvēle un centieni nosaka cilvēka rīcības morālo un garīgo vērtību.

riebekle (2018-03-29 22:16)  1 1 blā.. blā.. blā... Mēs visi mirsim!!! Kāds pārsteigums!

skarbaiskungs (2018-03-30 00:02)  1 2 Mdā, šajā portālā laikam 95% ir teologi. :D Man kā pagānam krietni vienkāršāk dzīvot, nav jārauj ķepā un jālauza prāts ar stulbībām.
Tā čista teorētiski, ja jau ir tāda reinkarnācija, tad kāda nafig elle un paradīze, ja tu uzx pēc savas miesas nāves pārdzimsti par tarakānu kkur Taizemē?

adalaide (2018-03-30 01:07)      viss atkarīgs tikai un vienīgi no paša cilvēka

furnitura (2018-03-30 01:10)      Nu, kas to zina, kas to zina, kā būs īstenībā.
Man mācīja, ka kārdina nelabais. Ne jau velti ir teiciens: Sātan, atkāpies.
Dievs pats ir atļāvis nelabajam cilvēkus kārdināt un mocīt.
Ar morāli te nav ko runāt. Ko mēs zinām, ko tas Dievs domā un grib, kāpēc nevar nožmiegt to nelabo par visām reizēm un ļaut cilēvēkiem labi dzīvot.
Dievs uzskata, ka cilvēks pats pie visām nebūšanām ir vainīgs, jo viņu sencis iekodās ābolā. Bija nepaklausīgs un lētticīgs. Un tāpēc mums visas šīs problēmas.
Vai tas ir taisnīgi? Nezinu. Tāpat Dievs uzskata, ka cilvēks pats saviem spēkiem nemaz nevar pretoties kārdinājumam. Tikai ar Dieva palīdzību tas var pretoties. Pat tēvreizē ir rindas : un neieved mūs kārdināšanā!
Tas nozīmē, ka tikai no Dieva ir atkarīgs vai tiksim kārdināti vai nē.
Jā nu tas viss ir ļoti sarežģīti. Galvenais tomēr neko sliktu nedarīt!

av2 (2018-03-30 05:51)  1 1 beidziet sapnnot. Kad nomirsim, sapuusim, un viss.

EsparTevi (2018-03-30 10:19)      Elles mocības ir dzīvošana un beigas ir arī moku beigas! Tad, notiek pārdzimšana un mokas turpinās... :)))

estepat (2018-03-30 22:55)  1 2 :)- ..pats Viņš nevienu nekārdina.- J.K. lūgties mācīšanā iekļauts texts- ..un neieved mūs kārdināšanā.., tātad Viņš nevienu nekārdina, bet tik un tā, respektīvi, tomēr var būt gadījieni, ka tomēr kādu, kādreiz, kaut kur- tomēr ieved kārdināšanā, ja neesi vismaz vienu reizi palūdzis neievest- jo, loģiski, ja nekad, nekur, nevienu, ni un ni- tad tas J.K. paraug-texts kļūst bezjēdzīgs, un lai tas nebūtu bezjēdzīgs, tad spiestā kārtā jāuztver, ka kārdināšana un ievešana kārdinājumā ir divas´boļšajas razņicas´:D ..;) Lai Jums saprāta un konsekvences vairāk kā bībē-dievam, kurš sev uzbrukušo sātanu izvieto taisni uz Zemes(it kā nebūtu miljardiem atbilstošāku Visuma objektu) & ielaiž ēdenes dārzā, bet cilvēkus par vienu augli nolād un izdzen no turienes, un tad mocās ar sava principa- kā lai piedod grēciniekam, ja tas pelnījis nāvi- apiešanas iespēju, un risinājums patiešām ģenitāls- pašam apsēklot Jāzepa līgavu, izlīst no viņas jau kā cilvēkam un tad pašam samaksāt sev TĀĀĀDU cenu, kas pat pašu apmierina, un ļauj aizmirst, ka jurispridencē korupcija nav tā godīgākā lieta- pat ja pats samaksā sev par savu bērnu sataisīto skādi pašam..- bļin kalambūris konkrēts sanāca par trīsdienīgo nāvi ar zināmo garantēto augšāmcelšanos, jo dievam nepiestāv nomirt uz ilgāku laiku, lai gan nu jau ilgi nav manīts pēc tā solījuma- nākt drīz..- nu nav- drīz- tad jau tas ir briesmīgākais kurvītis- vai precēsimies!? jā- drīz..;)

Ravenheart (2018-03-31 00:24)      Ak´dies,mees visi kādreiz nomirsim???! :(

fargo (2018-03-31 01:13)  1 2 līdz "es esmu vainīgs" ir jānonāk. tā nenotiek uzreiz. tilti uz citurieni nolaižas tikai pēc tam. tikai pēc rodas iespēja pāriet upi.
bet eksistence nav viegla lieta un problēmas, sāpes un kārdinājumi tajā ir neizbēgami. bet vēlmes dzimst cilvēka(vai enģeļa) sirdī. kas ir godīgs pret sevi, tas to zina. kaut ko sagribas un ta d cilvēks bruģē ceļu līdz iekārotajam. ar argumentiem, ar darbiem. un kāds visā tajā pasākumā ar iedos savu "palīdzīgo roku". bet tas nesākās tur, tas sākās tajā noslēpumainajā, dziļajā esībā, kurai vārds ir "es". tāpēc arī lielā cīņa ir tur, nevis ar vējdzirnavām pasaulē un eksistencē. un kamēr pār cilvēku valda paštaisnums un lepnums, iespējams tas nav. bet lai iegūtu mūžības vainagu, tie līdzgājēji ceļu padara neejamu. jo vienmēr ir kāds cits vainīgais. kāds nolād Dievu, cits pretinieku. cits draugu, cits ienaidnieku. tā ir vieglāk, bet neved nekur.
bet potence, spēks, kas piemīt cilvēkam, Dieva līdzībai ir ļoti liels. visi tie, kas ir spējuši turpināt iet, celties atkal kājās pēc lielām bēdām un arī ar savu nesamo nastu un tomēr iet pāri tiltam... jo ir arī lielas grūtības, kas ir ārpus cilvēka ietekmes. bet pārbaudījumi tiek doti stiprajiem. to var tikai apbrīnot, bet mainīties vietām negribas. kas zina to, kas priekšā?

estepat (2018-03-31 09:20)  1 2 ´paštaisnums un lepnums´ viskoncentrētākajā veidā valda bībeles dievā- viņš nemainīgi un bez jebkādas vainas apziņas uzskata sevi par pilnīgi perfektu un cilvēkus super-agapiski mīlošu- bez jebkādiem nosacījumiem, pēc visām tām viņa radītajām, mums kaitīgajām nano dzīvībiņām: mēra un baku, tīfa un holeras..., mini un makro kaitēkļiem: blusu un ērču, piraņju un haizivju, indīgo čūsku un skorpionu, un savā lielajā mīlestībā pieprasot sevi mīlēt pašā pirmajā dekaloga bauslī, un ja kāds nemīl, tad mīlošais mīļi saka, ka nogalināt jūs visus vajadzētu, bet es tak tik mīļš, ka nogalināšu tikai vairākumu, ne pilnīgi visus... fargo! mosties no zombēšanas- esi objektīvs un neliekuļo tā, kā tavs žīdu bībeles elks..;)

shining (2018-03-31 19:58)      ielaižoties dziļākos prātuļojumos par tēmu, jāpieļauj, ka jebkura teoloģija un ezotērika - ir vien plāksteris uz indivīda bailēm no izbeigšanās.

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Twitter Draugiem Facebook uz e-pastu
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu